AFS Low Lands verbindt zich ertoe de volgende principes te respecteren:
- Snelheid: Uw klacht wordt binnen zeven dagen bevestigd. U krijgt doorgaans binnen vier weken een uitgebreide reactie. Als we niet binnen vier weken kunnen reageren, zullen we u informeren over de redenen voor de vertraging en de verwachte datum voor de reactie.
- Objectiviteit: Uw klacht wordt onderzocht door een vrijwilliger of medewerker die niet betrokken was bij de situatie waarover wordt geklaagd.
- Vertrouwelijkheid: De privacy van alle betrokkenen en de vertrouwelijkheid van uw klacht worden zoveel mogelijk gerespecteerd.
- Responsiviteit: De reactie van AFS zal volledig en gedetailleerd zijn. Het geeft informatie over hoe we van plan zijn de problemen in uw klacht te onderzoeken en af te handelen.
- Gemak: U kunt uw klacht mondeling of schriftelijk, persoonlijk, telefonisch of per e-mail indienen. Als u een mondelinge klacht indient, leggen wij deze schriftelijk vast en verstrekken wij u een ontvangstbevestiging voor uw administratie.
Hoe kan ik een claim indienen?
- Via een lokale vrijwilliger
- Door een e-mail te sturen naar het nationale hoofdkantoor van AFS Low Lands: [email protected]
Als u niet tevreden bent met de eerste reactie op uw klacht, kunt u verzoeken dat deze wordt beoordeeld door een ander personeelslid.
Ten slotte kunt u contact opnemen met de General Counsel van AFS Intercultural Programs, Inc. via [email protected] of per brief gericht aan de General Counsel van AFS International, 71 West 23d St., Sixth floor, New York, NY 10010 USA.